Radovánek reprezentoval Českou republiku na ME v Taekwon-do

V noci na 1. dubna se většina české reprezentace shromáždila na Hlavním nádraží v Praze, autobusem vyrazila do Českých Budějovic, kde jsme nabrali zbytek výpravy a vydali se směrem do italského Rimini, místa konání letošní mistrovství Evropy v Taekwon-do. Hned po příjezdu nás čekalo vážení, kde všichni členové týmu bez problému splnili své váhové limity a tak jsme se konečně dočkali vysněné večeře a spánku. Ráno pro nás byl připravený výlet do nedalekého San Marina a odpoledne krátký trénink na pláži, večer pak porada týkající se nadcházejících závodů.

Středa patřila jakožto první soutěžní den především žákovským kategoriím, došlo ale i na juniorské technické sestavy. Ve své kategorii II. dan se mi až do čtvrtfinále dařilo celkem bez problémů procházet přes soupeře, v něm jsem ale pak narazil na reprezentanta Řecka, který mě po těsném výsledku porazil – malou útěchou pro mě byl fakt, že tento Řek celou kategorii nakonec vyhrál a vybojoval pro Řecko jejich první zlatou medaili z tohoto mistrovství. Ve čtvrtek nás čekala jedna z našich prioritních kategorii, technické sestavy týmů, v nichž jsme obhajovali nejvyšší stupínek z posledních čtyř mistrovství Evropy. Probojovali jsme se až do finále, kde nás, jako obvykle, čekal tým ruských reprezentantů. V prvním kole jsme získali stejné bodové ohodnocení jako ruský tým, ale v druhém kole se rozhodčí přeci je přiklonili na naši stranu, a tak jsme se stali už popáté v řadě mistry Evropy v této kategorii.

Bohužel, také díky novým pravidlům, se časový plán mistrovství dostal do značného skluzu, pátek a i následující dny se tedy doháněl naplánovaný harmonogram, došlo také k řadě přesunů a dokonce i následně k přidání jednoho ringu. Vlastně jsem stál na stupních vítězů i ve speciálních technikách týmů, dokonce jsem i tu stříbrnou medaili dostal, ale jako náhradník jsem dodržel tradici a medaili jsme poslali našemu bývalému trenérovi Honzovi Chaloupkovi, který, přestože s námi v Rimini už nebyl, má také jistě zásluhu na tom, jak úspěšní jsme byli. V sobotu přišel na řadu sportovní boj, moje kategorii -57kg začala hned jako první, bohužel jsem se už ve skupině opět potkal s dalším řeckým reprezentantem, pozdějším zlatým medailistou a nepodařilo se mi ze skupiny postoupit.

V neděli mě pak čekala už jenom sebeobrana 3vers1. V té jsme nakonec skončili druzí za týmem Ruska a před třetí Ukrajinou a získali tak pro Českou republiku stříbrné medaile. Reprezentace České republiky v pořadí zemí na letošním mistrovství Evropy postoupila o dvě příčky a obsadila v celkovém hodnocení vynikající 4.místo. Večer po závěrečném ceremoniálu jsme se vydali zpět do Čech, kam jsme dorazili další den okolo oběda.